Obecní úřad Hostín

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

1. Oficiální název:
Obec Hostín

2. Důvod a způsob založení:

Obec Hostín vznikla podle zákona č. 367/1990 Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů. Obec vykonává svoje funkce podle zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Obec:

  • je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
  • je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
  • vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
  • pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech

Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.

3. Organizační struktura

Starosta: Jan Špytko
Místostarosta: Magda Hrudková
Zastupitelé: David Borecký
Václav Hlůže
Lukáš Honzík
Antonín Linek
Ludmila Zemanová

Celá organizační struktura je k dispozici zde.

4. Kontaktní spojení

Kontaktní poštovní adresa:
Hostín 56, 277 32
Tel.: 315 696 480, 724 178 160
E-mail: obecniurad@hostin.cz

Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Hostín 56, 277 32

Úřední hodiny: 
pondělí 9:00-12:00
středa 15:00-19:00

Telefonní čísla:
315 696 480, 602 178 141

Faxové číslo:
není využíváno

Adresa internetové stránky:
www.hostin.cz

Adresa elektronické podatelny:
podatelna@hostin.cz

5. Případné platby můžete poukázat
Komerční banka Mělník, č.ú. 18621171/0100

6. IČ
00510556

7. DIČ
Není

8. Dokumenty

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

8.2 Rozpočet a hospodaření

9. Žádosti o informace
Informace se poskytuje na základě žádostí nebo zveřejněním.

Obec Hostín zveřejňuje informace následujícími způsoby:
  • na úřední desce – budova OÚ
  • na internetová úřední desce na adrese: www.hostin.cz

Informace lze dále získat v kanceláři obecního úřadu v úředních hodinách.

10. Příjem žádostí a dalších podání

Osobní podání: na obecním úřadě v úředních hodinách pondělí 9:00-12:00, středa 15:00 – 19:00  (v jiné hodiny po domluvě.)
Telefonické podání: +420 315696480, +420 602178141
Poštou na adresu: Obecní úřad Hostín, Hostín 56, 27732 Byšice
Elektronicky na e-mail: podatelna@hostin.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: xqgbtcp

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu)

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti bude do 15 dní, s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Hostín, Hostín 56, 27732 Bušíce 
  • Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele, vzor formuláře pro odvolání je k dispozici na tomto odkazu

O odvolání rozhoduje

  • obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad),
  • krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

11. Návody na řešení nejrůznějších životních situací
Naleznete na adrese:
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/6966/_s.155/708/place
www.mvcr.cz/agenda/labyrint

12. Sazebník úhrad za poskytování informací
Aktuální sazebník úhrad za poskytování informací je k dispozici zde.

13. Výroční zpráva dle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zpráva dle zákona č.106/1999 Sb.

14. Seznam organizací zřízených obcí
nejsou

15. Licenční smlouvy

15.1. Vzor licenční smlouvy – Žádné vzory licenčních smluv povinný subjekt nemá.

15.2 Výhradní licence – Žádné výhradní licence povinný subjekt neposkytl.


Sazebník

Sazebník úhrad za poskytování informací

Otevřít

Žádost Word

Formulář žádosti o poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb. v editovatelném formátu MS Word.

Otevřít

Žádost PDF

Formulář žádosti o poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb. ve formátu Adobe PDF.

Otevřít